tisdag 2 juni 2009

Hur allt påverkar allt, och alla

Varför är det så att vissa dagar är toppen och andra är botten? Vissa dagar är helt neutrala. Har det med det vilken sida man vaknar på, som alla säger? Och hur vaknar man på den ena sidan, och inte den andra, vissa dagar?
Beror det på allt sådant vad man fått i sig för mat, hur mycket man sovit och osvosv? För det kan ju inte stämma, fast det borde göra det. För även de som sover lite kan ju ha toppen dagar. Fast de kanske är färre då?
De flesta dagarna ändå är väl neutrala. Men det ändras så fort, i alla falll för mig. För någon dag sen var allt as dött, och i nu känns allt jätte bra (förutom febern). Bara titta på msn, så många som skriver idag typ inga igår.
Så det visar ju att det inte bara beror på en människa, vilken sida en person har vaknat på, utan alla. Om den ena vaknar på den ena sidan säger den på ett sätt en sak som den annars kanske inte ens hade sagt, eller på ett annat sätt, och vilken sida jag vaknat på blir ju mitt svar.
Men sen, även om man vaknat på den ena sidan kan man ju under dagen gå över till en annan sida. Det visar ju hur lätt vi påverkas av andra.

Hm, vet inte vart jag ville komma med detta. Antagligen hur snabbt saker kan ändras, och hur allt påverkas av allt, och alla.
Inte riktigt samma sak, men nu är det ju ett plan som störtat i Atlanten, se så snabbt det kan ändras? På morgen vaknar man och lever livet som vanligt, på kvällen.. är man död.
Och tänk, att det faktiskt händer. Är det ödet? Jag tror inte på ödet, att allt är förutbestämt för varje varje människa.. det känns för omöjligt, för långt bort vårt liv. Men det är ju i och för sig ett annat ämne. Men, det skrämmer mig, faktiskt, lite att småsmå saker (som det rymdskeppet som inte hann ut i rymden innan det explodera för det var någon gummigrej som inte satt fast ordentligt), allt mellan himmel och jord, kan påverka och det är egentligen inget vi kan göra åt det, antar jag?
Men man kanske tänker för mycket på det dåliga. Det kan ju lika gärna vara så att jag glömmer släcka i mitt rum när jag är påväg till skolan, går tillbaka och släcker så att jag sen kommer att komma försent om jag inte små springer och då kanske jag råkar ramla över en snygg kille, och man vet inte, min framtida man kanske. Det kan ja också hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar