onsdag 10 juni 2009

Planer för sommaren 09 och krav & oskrivna regler

Gah snart sommarlov, störthärligt! Fy sjutton vad kul det kommer att bli!
Lite jobb, göra om huset (och så ska jag få sådana snygga arbetarbyxor!!), jag ska skaffa busskort så att jag kan åka runt mycket till allt möjligt folk som bor en bit utanför Varberg! Jag kommer spendera mycket tid hos mormor och morfar, där kan jag verkligen slappna av.
Igår testade jag mina badkläder som jag köpte för ett tag, graoh! schnygggt.
Kompisar, släkt och familj, fester - jag ska roa mig hela sommaren. Baka ska jag göra med, och fixa i trädgården!
Men även arbete ska jag göra, jag ska läsa om politiska mord, och läsa massa böcker över huvudtaget, har lånat hem en hel del böcker över sommaren. Och så ska jag engagera mig politisk har jag bestämt mig för, verkligen dags för det nu!

Sommarloven är inte som de var när man var liten, det är ju inte något riktigt lov längre. Vi måste ju jobba. Generellt sätt så söker ju alla, i min ålder, ett sommarjobb. Det är ju ett slags krav från samhället, det är bra att ha på ens cv sen i framtiden. Kraven ökar ju äldre vi blir, och på ett sätt är det bra. Men, jag vill känna mig fri, som när man var liten.
Alla dessa oskrivna regler, de finns överallt i alla ämnen gör si eller så annars så blablabla. Jag gillar det inte! Och jag tror ännu en gång att det är att vi i Sverige är för fega, om en arbetskamrat är dum i huvudet så får man inte säga det för det kan bli konsekvenser för ens arbete till exempel. Person borde ju få veta om det gör något som andra uppfattar är dumt, men jag menar inte att man ska gå runt och säga till allt och alla för minsta lilla men som läget är nu håller vi in alldeles för mycket, utan att det påverkar ens jobb. Om man är bra på något i arbetet borde man ju väljas för det och inte väljas bort för man sa ifrån om någon gjorde något dumt!?

Var inte det bästa exemplet, men jag tror alla förstår vad jag menar.

Nu ska jag fixa och trixa och sen blir det att träffa söt Olivia! :)
pussa på det va <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar