måndag 1 juni 2009

Dagen och tankar kring gud, andar och horoskop - olika åsikter

Jag har saknat min blogg, jag har huvudvärk och måste plugga. Jag är trött, jag har så mycket tankar ikring så mycket men de kommer för stunden sen försvinner det, jag som så gärna hade velat skriva ner dem.

Idag har jag faktiskt fått gjort en del. Jag vaknade, satte mig upp och började sminka mig, men jag var tvungen att lägga mig ner, jag hade en sådan fruktsnavärd huvudvärk, vid tiningen isade det, en spik som drogs in och ut om och om igen. Jag la mig ner, i fosterställning och ville bara att allt skulle gå över. Klockan var över åtta när jag vaknade, isandet var borta men jag hade fortfarande huvudvärk och jag var yr. Jag beslöt mig för att gå upp, jag åt lite frukost och försökte komma igång, men jag har kännt detta innan och jag visste att jag inte skulle klara en dag i skolan, om jag fortfarande skulle stå på bena, därför stannade jag hemma. Jag har gjort klart en ritning till en hylla, plockat i rummet, tränat på Dummerjöns replikerna, gjort några Fritidskunskaps läxor och läst, och sovit haha.
Jag tänkte ta en promenad med mamma nu, ska bli skönt att komma ut i skogen och få lite frisk luft.

Jag har börjat intressera mig för astorlogi, och horoskop. Det känns inte som om att det är sant, hur kan det påverka ens person vilken månad man är född (vilken månad ens föräldrar, ja..)? Det känns inte som att det kan vara sant, men samtidigt stämmer det så mycket som står i ens horoskop. Tycker jag, och jag vet många andra som också tycker det.
Det finns ju så mycket böcker och forskningar, så det kan ju inte bara vara påhittat? Jag inte så insatt i det än så jag kan komma med någon direkt fakta om hur man anser att det påverkar, kanske jag inte har någon rätt att säga något då? Men det är en intressant tanke, och så är det kring mycket tycker jag.
Jag tror inte på gud, men ändå måste det ju vara något, eftersom att det är såå många människor som tror på honom, och en hel del säger att det sett honom. Så många människor kan ju inte ha sett fel, ha något 'fel' på sig eller blivit lurade. Eller? Samma gäller med andar, så många ser ju och känner av andar, kan så många ha fel då? Och varför blir det så att vissa tror på gud och vissa ser andar, vissa tror på horoskop? Är det kanske så att det är 'fel' på dem som inte tror på gud, de som inte ser andar och inte tror på horoskop? Finns det något rätt, eller är båda rätt? Man säger ju så, det finns inget rätt svar, alla tycker olika. Och visst, helt uppenbart tycker folk olika, men gud kan ju inte finnas och inte finnas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar