måndag 27 februari 2012

Spara spara

Det tar så himla lång tid att spara!
Idag fick jag lön, och så fort jag kom hem satte jag mig vid datorn och betalade räkningar, förde över pengar hit och dit och när jag var färdig med det så satte jag över pengar till mina olika sparkonton (självklart har jag en slant att leva på också). Men det växer inte så fort. Jag får väl ändå säga, att det känns bra att ha sparat i ett halvår, och visst finns det pengar till ett körkort, en soffa och en liten resa där!
Det är kul att spara, och att hålla på med aktier, fonder och spax (inte för att jag kan något om det), men det blir ändå som ett spel.

Idag slutade jag vid 15.30, men jag hinner knappt hem och vända, för vid 17.00 är det avdelningsmöte (mitt första!). Det ska bli riktigt roligt faktiskt.
Så jag betalar räkningar, ringer lite telefonsamtal, och om jag hinner ska jag titta lite snabbt på låtarna från Melodifestivalen i lördags.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar