onsdag 4 november 2009

Det handlar om att prioritera sin tid

Det är alltid roligt när man läser om sig själv i andra bloggar, eller ja, överhuvudtaget i och för sig. (om det inte är negativt självfallet).

Sjukling idag igen, mys med föräldrar som är mysiga!
Riktigt duktig som pluggat en hel del både idag och igår och så har jag även läste mycket manga! Wow, en sådan kärlek manga här! Jag har ju så mycket att göra nu för tiden att jag inte hinner ta en stund för mig själv att bara sätta mig ner och njuta av en manga, som finns i alla olika genrer.

Fast numera handlar det ju om att prioritera sin tid. Och sina pengar också. Egentligen handlar väl det mesta i livet om att prioritera.
Tiden igen då, jag skulle ju egentligen bara kunna 'offra' en halvtimme vid datorn och sätta mig ner och läsa. Men, det vanliga uttrycket 'det blir bara inte av'. Hm, vad ofta man får höra det, och vad ofta man kanske säger det? Varför tar man inte tag i, vad det nu handlar om, så att det inte blir något mer 'det bara blev så'?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar