tisdag 18 augusti 2009

Killar VS Tjejer; tankebanor

åhhhhhhhh ! Varför måste killar vara sexfanatiker eller 'nä, jag vill inte ha ett seriöst förhållande' eller slå en på käften eller ha beslutångest eller vara för lata eller ignorera i att svara, svara kort, svara dumt, säga elaka saker, ge pikar gaaaaaaaah va fan!
Och jag vet att det här inte gäller alla killar, långt ifrån, men jag vill inte ha sådant. Bara fan, lär er självkontroll eller gå och jucka på ett träd eller något. Varför måste så mycket kretsa kring sex? Varför är alla (många) så beroende av det? Visst det är skönt, men det är massage också. Jag tappar helt lusten att prata med människor som är för, ja, för mycket på den fronten. Usch!
(Jag pratar självfallet med väldigt söta och snälla killar också!)
Är vi så olika, tjejer och killar? Är det det att tjejer vill ha bekräftelse när man vill att killar ska svara? Vara lite vardagligt romantiska och gulliga, är det så svårt att vara det egentligen? Tänker ju tjejer. Men det kanske det är, det kanske är tjejer som ska tagga ner och ta allt lika lugnt som killar? Jag tycker att i ett förhållande ska det vara kompromiss, vilket det ofta är svårt att hitta en balans i. Inte när det gäller sådana småsaker som tjejer tycker killar ska göra mer, vardagligt söttigt. Men ofta att man ska kunna ge och ändra sig själv på det sätt så att man fortfarande är sig själv. Så det inte går över gränsen att man inte längre kompromissar utan att man blir en annan.
Det har säkert med kommunikation att göra också, att man inte pratar tillräckligt och vet vad den andra vill.
Man blir kanske lat när man kommit in i ett förhållande 'nu vet jag att jag har henne/honom' och därför inte anstränger sig lika mycket, utan alls att tänka på att det kanske är det som kommer förstöra det hela, i många fall. Att man inte bara tar manken till och köper den där blomma eller säger något snällt, börjar skicka ett sms, vad som helst. Små saker som blir så stora när de staplas på hög.

Nu ser jag ju det från tjejers perspektiv, tänker killar något sådant här? Eller lever de verkligen bara utan att tänka, som många tjejer säger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar