lördag 15 augusti 2009

Genus uppväxt, killar/tjejer

Jag hör ofta tjejer säga att 'killar fattar ingenting'.. Jag själv tänker ofta, vet killar inte något om tjejer? Vissa saker som killar skriver blir jag helt dum i huvudet på.. vad tänker de med?

Men det är väl det att tjejer (många) tänker för mycket och analyserar allt för mycket, och killar bara lever och tänker inte efter? Hm, jag vet inte. Men det känns väl så. Eller så hör det till våran genus uppväxt, att killar inte kan visa det. Eller både och. Fast det är väl genus uppväxten som fått oss tjejer att 'tänka för mycket' och killar 'ingenting'.
Men vad hemskt det låter, jag menar ju inte så som det låter, riktigt. De har ju positiva sidor som väger upp det, och bara för en grej killen säger som vi tjejer reagerar negativt på ger ju inte oss rättigheten att säga att killar 'inte fattar någonting'. 'Felet' ligger väl kanske hos oss själva? Vi tjejer borde kanske, i klartext, lugna ner oss och leva mer som killarna?

värt att tänka på, kommer säkerligen fortsätta på detta spåret :)

aja, ska upp någorlunda tidigt (åtta skulle jag tro) imorgon och åker iväg till Horred, äntligen! Känns som om att det var evigheter sen, fast det bara var några dagar sedan!

Puss på livet, och .. alla söta som skulle behöva en !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar