lördag 15 augusti 2009

Individen styr, inte gud

Tänk så många tankar alla olika människor har. Att det finns så många individer, miljarder, och inte en enda är den andra lik. Eller lik kanske, men inte likadan.

Jag tror faktiskt att det är en punkt som jag ofta lägger min tid att tänka på, när det gäller gud och ödet. Att det finns ett öde till varje enskilda lilla individ, jag kan inte tro på det. Samma med gud.

Jag tror på individen. Att varje person skapar sitt eget 'öde', att man väljer själv vad man vill göra med sitt liv, vilka vägar man ska gå. Och inte med hjälp av gud, utan av egen kraft, och med hjälp och stöd från nära och kära.

1 kommentar:

  1. Bara för att du är så himla söt så ska jag börja läsa och följa din blogg! :) Hoppas att du mår fint, Kramar <3

    SvaraRadera