tisdag 7 augusti 2012

Nya jobbet + höst = underbart!

Igår var min första dag på det nya jobbet. Varbergs Montessoriförskola.
Det är hur kul som helst! Jag är kollega med de som var mina fröknar när jag var liten, mina gamla lokaler, vissa material är till och med kvar! Alla känner igen och kommer ihåg mig, och säger att jag är så lik min mamma! En sån komplimang!

Det är väldigt mycket nytt nu i början, så det är skönt med en lite mjukstart, det är ju först nästa vecka och nästa vecka igen som det blir full rulle!
Mycket pill och plock och förberedelser, schema, rutiner, namnlappar, papper hit och dit! Men det är roligt! Jag gillar pyssel.

Jag är trött på kvällarna, så utvilad blir jag ;)
Igår var en lång dag men idag slutade jag lite tidigare. Precis när bussen kom, så kom regnet också! Åh vad mysigt, buss och regn. Och en Adrian som väntar med en puss när jag kommer hem! Vi ska fixa med de nya gardinerna, stryka, sy upp osv. Det blir så fint.

Idag är jag riktigt positiv! Det ska bli så härligt med höst, jag har så mycket att se fram emot! Första hösten och all höstmys i det nya huset, nya jobbet, Danmarks-tripp, Lanzarote i november, och sen är vi inne i december , juuuuul (!!!!!!!) och sen kanske det blir en resa till Paris över nyår och min födelsedag? Bara en tanke, men man vet inte, något blir det nog :) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar