lördag 21 juli 2012

Sol & filt

Det var så mysigt igår att träffa min fina familj igen, jag fick lite semester presenter också! Bland annat än jätte god finsk ost, som vi köpt på oss ett lager varje gång vi varit i Finland, den är så himmelskt god! Sen gick jag och Adrian på restaurang, den nya indiska. Det var lite ovant, vi svenskar använder kryddor på ett helt annat sätt. Men det var gott! Sen blev det lite glass i hamn, men det var kallt, så det blev ingen lång stund.
Sen åkte vi hem och myste och tittade på serier.

Idag steg jag upp tidigt, vid 5.30 ungefär. Jag tittade på lite desperat housewives (jag har fastnat helt, igen), och sen plockade familjen upp mig och så åkte vi till mormor och morfar. Idag när jag umgicks ordentligt med mamma, kom jag på hur mycket jag faktiskt har saknat henne, och de andra.
Det är också helt underbart att få träffa mormor och morfar, vad skulle jag göra utan er?

Solen har ju varit framme duktigt idag vilket är jätte skönt. Så när jag kom hem tänkte jag sola, jag tog fram solstolen och bytte om, tog fram den nya h&m katalogen, och gick ut!
Men. Näe. Kallt. Molnigt och blåsigt. Jag gick in och hämtade en filt som jag svepte om mig så fort solen gick i moln, och jag slängde av mig den fort som attan så fort solen kom fram. Men efter en timme hade jag tröttnat. Filten hade åkt av och på så många gånger så jag hade tappat räkningen. Så det blev en lite misslyckad solning, men det var skönt att komma ut, och vila lite i den friska luften, med en filt och kall vind, och solen värmde ju så skönt när den var framme.
Konstigt, varför är det alltid finare väder i Horred?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar