måndag 9 juli 2012

Semester!

Hej, nu har jag inte skrivit på länge, av olika anledningar, men speciellt en.

Nu däremot tror jag att det kommer ta sig igen.
Mycket har hänt. Jag fick jobb på Varbergs Montessoriförskola, har jag nämnt det? Vilket också betydde att jag jobbade min sista vecka i Veddige. Så sorgligt!

Nu har jag fått semester, en välbehövlig semester, verkligen!
Jag har lite planer, men mycket blir nog att ta det lugnt och jobba med huset.
Syster har kommit hem, så i veckan ska jag träffa henne. Jag ska även upp till Horred, träffa Sanna, plugga, åka till Ge-Kås, och lite annat smått och gott.
Jag började semestern med att på fredag kvällen, vid 21-tiden, gå ut och plocka vinbär i trägården, riktigt mysigt. Men sen kom regnet så bägaren blev inte riktigt full. Jag tänkte ge mig ut igen i veckan, och sen ska jag göra saft! Det gjorde vi alltid när jag var liten hemma, och det verkar så mysigt att stå och dona med, plus att det är gott, så jag får allt testa att göra det!

Nu ska jag ta och läsa lite, jag har helt och hållet fastnat i en bok. "Den du inte ser" av Mari Jungstedt. Det en kriminalroman, spännande! Men läskig! Jag vågar
inte riktigt läsa den på kvällen när inte Adrian är hemma...
Det var länge sedan jag fastande så i en bok, det är så skönt att göra det.

Jag har faktiskt inte skrivit sen midsommar. Det var en kul kväll men tråkigt att det gick som det gick. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar