tisdag 29 september 2009

Fastnar i tankar

Jag tycker att ni ska läsa min systers blogg också http://www.louicesandahl.blogspot.com/
fast inte mer än min då, såklart.

Varför fastnar vi i våra tankar?
Vi tänker alldeles för mycket tycker jag. I alla fall om larviga saker. Som typ, om vad han tycker om mig, och vad hon tycker om dem, och vad det gänget tycker tänker och säger om mig, eller hon, eller han, eller de.
Men som jag tänker nu. Jag går ju verkligen in i dessa tankarna och utvecklar och krånglar in det oerhört. Och jag vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt. Det är ju inte riktigt, enligt mig, larviga grejer. Så det är ju positivt. Och att jag ser mer än bara ytan.
Men sen tjatar jag så mycket på andra att man inte ska tänka så mycket och bara ta dagen och saker som det kommer.
Fast jag vet att jag tänker för mycket på 'larviga' grejer också.

Fast det beror väl på vad det handlar om.


Känner mig inte kry så ska plugga lite nu och sen vila upp mig rejält med te och Idol och så blir det Götlaborg imorgon!

Pussa.

1 kommentar:

  1. Jag tänker också för mycket. Speciellt om hur andra ser på mig och vad det tycker om mig.. det är jobbigt.

    SvaraRadera