tisdag 29 september 2009

Vad är viktigt?

Jag vet inte vad jag gör, men jag har så mycket att göra hela tiden.
Men jag tror att jag tar åt mig väldigt mycket, arbete alltså. Jag gillar inte alls tiden, det går för fort Det känns som att det var i förrgår jag började gymnasiet, nu går jag redan i tvåan. Men samtidigt känns det som att måndags (idag är det tisdag) var jätte länge sen. För att jag är med i så mycket så gör jag ju så mycket på dagarna.

På ett sätt tycker jag det är löjligt det vi håller på med. Vi tjatar om skoltröjor. Vad spelar det för roll? Det är ju ett i-landsproblem så det skriker om det. Och det var bara ett grundligt exempel. Men sen tycker jag ju att det är roligt, att kunna göra förändringen, även om det så bara handlar om skoltröjor.

Men jag brukar tänka så. I-landsproblem. Alla problem sägs ju vara viktiga, och det klart det är. Om man kan göra något åt det så ska man ju göra det och om man inte kan göra något åt det så får man hitta på något som man kan göra.
Men varför sitter vi och diskuterar skoltröjor, när man kan göra så mycket annat?
Svältande barn, våldtäkter, rån, mord osvosvosv. Listan kan göras så lång.

Fast man måste ju börja någonstans. Och vi, eller jag, har ju inte så mycket makt åt det direkt. Man får ju bygga upp sin makt. (Vad dumt det lät nu när jag läste det, men ni förstår vad jag menar).

Och, skoltröjor är också lite viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar