söndag 13 september 2009

Leva livet yeah

Hejhej, tjolahopp hopp.

Jag är en upptagen kvinna minst sagt. Får lite dåligt samvete när jag skriver så sällan. Men kul att folk läser min blogg och ofta skickar iväg ett sms om en kommentar om den!

Var och paddla med klassen torsdag-fredag, det var, både bra och dåligt. Men en grej jag tänkte på, när jag låg vid vattnet och kolla på stjärnorna på torsdags kvällen. Jag såg fem stjärnfall, tror jag det var. Jag önskar mig ingenting. Visst det kunde varit bättre, eller det kunde jag gjort annorlunda och si och så och bla och bla. Men, det var inget jag önskade mig. Jag är nöjd med mitt liv, och vad vore livet utan lite motstånd?
Vi borde vara nöjda med det vi har och inte sträva för mycket efter annat.
Också det att man vet aldrig när någon är borta, det kan hända en olycka imorgon eller vad som helst och antingen jag eller någon nära eller någon som inte alls står mig nära är borta. Då är det för sent och då önskar man att man kunde hindrat det eller inte bråkat med personen, eller levt annorlunda. Det är en sådan önskan jag kan tänka mig används vid stjärnfall.

Så varför slösa bort sin tid? Varför bråka om att ens syster tar en jeans, om en kille (som ibland kan handla om något så oväsentligt som att man inte gör ett hjärta i slutet av smset) - det kommer fler liksom.

Det är svårt att leva livet, men jag tycker att man istället för att tänka på 'den där dumma killen', ska koncentrera sig på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar