söndag 17 juni 2012

Äntligen framme i Karlshamn, efter otäck resa!

Nu vaknade jag upp i Karlshamn!
Och ett sånt väder! Det är jätte varmt! Bara nu klockan 08.30 är det 16 grader! Och här steker solen på så det måste vara mer .. Tur att jag tog med ett par shorts.
Det var en lång resa hit i alla fall. En otäck. Igår när vi satt på tåget och det var 40 minuter kvar till Karlshamn, så tutade tåget och bromsade, och sen hördes det en smäll. En personpåkörning. Hela räddningsteamet kom dit, först ambulans, sen polis och sist brandbilen. Men efter två timmar kom de fram till att tåget inte fick åka vidare, så vi fick evakuera tåget. Vi stod i skogen, så det var stegar ner från tåget till marken, vi fick gå en bit genom skogen ut till en väg där det stod bussar och väntade på oss. Och 1-2 timmar efter det var vi hemma.
Otäck. Känns verkligen obehagligt. Men lokföraren verkade ta det okej, han hade visst varit med om det tidigare. Det kanske händer ofta?

Det var så skönt att komma hem till Louice på kvällen i alla fall! Vi hade tänkt laga mat, men vi beställde pizza istället, tittade på Iron Man och jag somnade rätt tidigt.
Kanske därför jag inte kan sova längre än till 7? Men det kunde jag i och för sig inte igår heller.

Idag blir det mycket prat och mys, kanske en tur in till stan till glassbåten? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar