söndag 8 januari 2012

Uppdaterar - nytt år!!

Ännu en gång, vad mycket som har hänt sen sist, det är ju till och med ett nytt år!
Förra året, var nog ett av det bästa, och värsta. Jag träffade Adrian, jag tog studenten (och allt runt omkring, fester, bal och resa), jag var i Napa, i Berlin och en mysig helg i Malmö. Jag har förlorat vänner, fått nya vänner.
Jag har lärt mig och förstått nya saker, såsom hur samhället är uppbyggt men också sånt som att inlagd gurka och rödbetor är väldigt gott (börjar kanske ta och växa upp). Det förra jobbet var påfrestande. Jag hade ingen sommar, hela hösten har jag varit borta dagar i sträck, missat kvällar och helger och sociala tillfällen. Dåliga villkor var det också. Nej, det jobbet var inget för mig.
Julafton var underbart perfekt, nyår var riktigt trevlig och sen min födelsedag, den var riktigt bra den också, god mat, bra sällskap och fina presenter.
Nu har jag varit ledig en vecka. I torsdags var jag hos tandläkaren, jag gnisslar visst tänderna när jag sover så jag ska få bettskena (snyggt), i fredags var jag på middag hos Philip och Nina (otrolig mat och kul att träffa alla, -bra kväll), och igår var det mys med Adrian (eftersom det var exakt ett år sedan vi träffades).

Så. Och nu är jag här, hos mormor och morfar. Imorgon är det första dagen på jobbet, ska bli kul och spännande (men är lite nervös).
Jag ser fram emot detta året, det är en sådan ovan men härlig känsla att komma hem på kvällarna och att ha helgerna att göra vad jag vill på.

Detta inlägget blev lite långt, men, nu är det lite uppdaterat i alla fall.

Puss!!

1 kommentar: