onsdag 30 november 2011

Malmö och Medium

Första arbetsdagen i Malmö är avklarad, men någon sömn blev det inte för det, nej då. Jag gick ner och satte mig i lobbyn, tog en kopp te och började skriva! CV, personliga brev och hit och dit. Det är lite trögt i början, men nu har jag skickat iväg ansökan till fyra olika jobb, så nu känns det riktigt skönt, en lättnad.

Jag längtar redan hem, tro det eller ej. Och det är inte det att jag inte klarar av att vara hemma, utan det är bara det att jag vill vara hemma. Malmö är fint, en helt okej stad. Jag har varit här flera gånger och jag har alltid haft trevliga stunder och jag har goda minnen härifrån. Men det är en annan sak nu (och det att jag fick springa runt och leta efter en mataffär i regnet gjorde mig inte gladare!.. och jag inte hitta inte någon heller, så fick nöja mig med ett jätte dyrt äpple från 7-eleven), med min livssituation och det faktum att jag är här i jobb, och inte i nöje (semester, långhelg, eller vad jag ska kalla det).

En sak jag bara måste nämna innan jag ska börja avrunda för kvällen, är att igår så var jag hos ett medium, och jag har alltid varit tveksam, på om jag tror på medium eller inte. Men det var riktigt skönt, kul, känslosamt, spännande och så mycket mer, att gå dit. Jag fick 'träffa' släktingar från den andra sidan, och vare sig jag tror på medium eller inte, vare sig alla andra tänker angående medium, så fick jag med mig saker. Personlig utveckling, eller ändrad livssyn, eller något som gjorde mig starkare nu, något ljus i mörker. Det jag vill säga är väl att det hjälpte mig, oavsett om andar finns eller inte.

Läggdags? Huvudet (tankarna) börjar snurra, så jag tror det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar