tisdag 13 juli 2010

Livet är ett spel, fullt med regler

'Jag trivs inte alls med livet, men jag väljer att skratta bort det istället.'
Alla krav som finns, livet är ett spel, fullt av regler, bara regler, jag ser dem och jag följer dem, för de går inte att bryta, vissa, men de är ändå inte dem som är viktigast.
Det enda man kan göra är att vänta, jag längtar så tills jag är, 25, eller kanske ännu äldre till och med.

Men det är inte alltid såhär, jag mår bra, jag är inte en typisk 'förvirrad tonåring' som säkert många som inte känner mig skulle beskriva mig utan en minuts funderande.
Det var värre innan jag såg det jag såg, att det inte fanns någon annan utväg än att vänta, att gå med på alla regler, att följa spelet, tills man har lite flera ägande hus i monopol och har något att säga till om. Nu när jag ser detta, så är det bättre, för nu vet jag vad jag kan och inte kan göra åt det, det skapar ett lugn i mig.
Men ibland faller jag dit ändå, som nu, då allt bara känns som långt bort.

Men kan kan inte göra annat än att skratta bort det, och att chilla, och ta dagen som den kommer, right?

ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar