söndag 18 november 2012

Jul!

Nu har julen kommit till vårt hem! Eller ja, vi har plockat fram den! Så underbart att göra det julfint i sitt alldeles egna hem, för första gången. Gardiner, dukar, ljusstakar m.m.
Vi har även varit duktiga idag och varit ute i trädgården, krattat löv, gjort fint i hundgården och planterat lökar, så vi har fina blommor till våren.

Igår var vi på glöggkväll hos min faster, Martina, och avsmakade julen. Det bjöds på grönkålssoppa, utsökt!

Men vart tar helgen vägen?
Det går så fort .. Och jag gillar det inte.
Det enda som är bra med att det är måndag imorgon, är att det är förberedelser i veckan och mys med familjen innan vi (jag och Adrian och hans föräldrar) åker till LANZAROTE på fredag!!! Åh så skönt! Och så kommer vi hem lagom till 1 december och 1 advent!

Nu ska jag mysa med min man, njuta av julen i huset och äta vitlöksbröd, söndag till ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar